Saturday, October 6, 2012

Rancangan Pengajaran KSSR Pendidikan Jasmani Tahun 3


Rancangan Pengajaran Harian
KSSR Pendidikan Jasmani Tahun 3.

Mata Pelajaran
:
Pendidikan Jasmani.



Kelas
:
3 Cemerlang.  (30 orang)



Tema / Tajuk
:
Hantaran (Mari Menghantar).



Masa
:
7.40 pagi  – 8.10 pagi. (30 minit)



Standart  Pembelajaran
:
1.6.1 – Menghantar bola menggunakan tangan, kaki dan alatan.
1.6.2 – Menerima bola dengan menggunakan tangan, kaki dan alatan.
2.6.1 – Mengenalpasti lakuan semasa menghantar dan menerima bola.
5.1.3 – mengenalpasti alatan yang selamat digunakan.



Objektif Pembelajaran
:
Melakukan kemahiran asas menghantar dan menerima bola menggunakan tangan, kaki dan alatan.



Standart Prestasi
:
B1D1E2



Aktiviti
:


1.
2.
3.
4.

5.

6.
7.
8.
Sesi memanaskan badan (permainan cabut ekor)
Murid melakukan aktiviti secara berpasangan.
Murid A menghantar bola menggunakan tangan kepada murid B.
Murid B menerima hantaran bola dan menghantar semula kepada murid A menggunakan kaki.
Murid A menerima hantaran murid B dan menghantar semula bola kepada murid B menggunakan alatan.
Permainan Kecil (Sampaikan Salam)
Menyejukan Badan.
Penilaian.



EMK
:
INOVASI DAN KREATIVITI.



Bahan Bantu Belajar
:
Bola, Skitel, Raket Badminton, Kayu Hoki.



Penilaian Pembelajaran & Pengajaran
:
Murid boleh menghantar dan menerima  bola menggunakan tangan, kaki dan alatan.



Refleksi
:
24 orang murid dapat melakukan kemahiran asas menghantar dan menerima bola dengan betul. 6 orang murid diberi penerangan lanjut dan demonstrasi oleh guru.








Senarai Semak.
Tahun   :               3 Cemerlang.
Tarikh   :               4 Oktober 2012.
Masa      :               7.40 pagi – 8.10 pagi.
Aktiviti   :               Hantaran.
Band     :               B1D1E2.

No
Nama Murid
Hantar Guna Tangan
Hantar Guna Kaki
Hantar Guna Alatan
Catatan
1





2





3





4





5





6





7





8





9





10





11





12





13





14





15





16





17





18





19





20





21








Tandatangan Penilai,


..............................................
(                                               )

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Total Pageviews